czwartek, 20 lutego 2014

Pielęgnacja lakieru.

 Odmłodzenie lakieru poprzez proste zabiegi kosmetyczne może podnieść wartość naszego auta nawet o kilka tysięcy złotych. Decydując się na wykonanie takich czynności samemu, musimy pamiętać, że idealne zabezpieczenie lakieru zapewnia odpowiednia, tylko i wyłącznie, specjalizująca się tym firma. Narzędzia, których należy użyć często są już w naszym garażu, preparaty musimy zakupić w odpowiednim sklepie. W przypadku, kiedy chcemy zabezpieczyć powłokę lakierniczą jednego pojazdu, preparatu należy kupić nie wiele, tak, aby nie zostało go za dużo. Gdy posiadamy większą ilość aut preparatu należy kupić odpowiednio więcej.

Zacznijmy od wyjaśnienia co to jest renowacja lakieru i na czym polega.
 Wiedza ta pomoże nam wybrać preparat o odpowiednich właściwościach i działaniu. Dowiemy się także, które środki mają naprawdę wysoką jakość.
Polerowanie lakieru – To inaczej wyrównywanie jego powierzchni poprzez mechaniczne usunięcie nierówności i zewnętrznej, częściowo utlenionej i porysowanej, powłoki. Z polerowaniem lakieru nie należy przesadzać. Gdy będziemy długo polerować i dotrzemy do podkładu lakierniczego pozostanie nam jedynie odmalowanie danego elementu.
Polerki.
 Do polerowania auta należy używać starannie dobranej polerki mechanicznej, nie polecamy jednak polerek oscylacyjnych. Reklamowane są jako urządzenia dobrej jakości, a w rzeczywistości polerka jest słaba. Przy użyciu polerek zasilanych z gniazda 12V efekt jest taki sam lub, niestety, gorszy. Jeżeli w parze z polerką zasilaną w ten sposób użyjemy pasty o delikatnym działaniu, proces ten zajmie bardzo dużo czasu, jeżeli pasta będzie miała ostrzejsze właściwości – na lakierze powstaną małe ryski w kształcie charakterystycznych sprężynek. Aby polerowanie było wykonane możliwie szybko i prawidłowo należy użyć polerki obrotowej. Wbrew pozorom urządzenie takie nie jest drogie, a efekt będzie naprawdę idealny.
Jeżeli nie mamy zaufania do polerek elektrycznych, możemy polerować lakier ręcznie. Jest to niestety bardzo pracochłonne i efekty mogą być również niezadowalające.
Preparaty.
 W przypadku, kiedy decydujemy się na polerowanie ręczne, musimy zwrócić uwagę na preparat. Do ręcznego polerowania wystarczy dowolnie wybrana pasta polerska, do mechanicznego musimy użyć pasy odpowiedniej do tego celu.
 Do polerowania nie należy również używać past z dodatkiem. Woskowanie należy przeprowadzać ręcznie i w oddzielnym etapie prac. Po odpowiednim wygładzeniu lakieru, auto będzie wolniej się brudzić, a także będzie wydawać się młodsze. Nowe auta zawsze wolniej się brudzą niż starsze, jest to spowodowane jakością i zabezpieczeniem lakieru. Jeżeli nie mamy często czasu i chęci na zabezpieczanie powłoki lakierniczej naszego auta, musimy pamiętać, aby regularnie woskować lakier. Proces ten należy wykonać także po użyciu pasty polerskiej. Aby efekt polerowania i woskowania był idealny, przed tymi zabiegami auto należy dokładnie umyć.

Woskowanie.
 Wosk powinno się nakładać szmatką lub gąbką. Jeśli preparat jest nowoczesny, nie wolno polerować. Po nałożeniu i wyschnięciu, wosk należy dokładnie zetrzeć z powierzchni auta. Usuwanie wosku jest pracochłonne, najwięcej napracujemy się przy usuwaniu go z wszelkich szczelin, zakamarków i powierzchni przy klamkach.
Starszy lakier.
 Na starszym lakierze rysy i brak połysku jest bardziej widoczny. Najlepszym rozwiązaniem, w przypadku starszego lakieru, jest wypolerowanie mechaniczne lub nawoskowanie go specjalną pastą z dodatkami środków polerskich. Na rynku takie pasty dzielą się na : przeznaczone do prawie nowych, do średnio i bardzo zniszczonych lakierów. Skład takich past różni się ilością składnika polerskiego. Im lakier jest starszy, tym więcej dany preparat powinien go posiadać. Jeżeli chcemy, aby efekt po użyciu takiej pasty był zadowalający musimy się trochę napracować przy polerowaniu. Mimo nakładu pracy jaki gwarantują tego typu środki, są one całkowicie bezpieczne. Nawet przy długim polerowaniu po ich nałożeniu, nie dotrzemy do warstwy podkładu.
Substancje polerskie.
 Nie usuwają niestety poważniejszych rys, dobrze sobie radzą jedynie z tymi utlenionymi, czy też z łatwo usuwalnymi cząstkami lub trudniejszymi zabrudzeniami.
 Preparaty przeznaczone do tego celu posiadają wosk, który dobrze zabezpiecza lakier i powoduje, że będzie czysty i lśniący przez długi czas. Nie musimy się obawiać, że przy złym doborze preparatu powłoka lakiernicza naszego samochodu zostanie zniszczona. Jeżeli to niepotrzebne, nie ścierajmy nawet minimalnych ilości lakieru z powierzchni. Pomyłka przy wyborze niewłaściwego preparatu będzie widoczna jedynie w formie słabszych efektów pracy.


 Wniosek płynie jeden...Należy wyposażyć się w dobrej jakości preparat, a jeżeli nie mamy pieniędzy na taki środek lub obawiamy się o nasz lakier, dobrym i jedynym rozwiązaniem będzie powierzenie konserwacji lakieru odpowiedniej firmie. Przedsiębiorstwo świadczące usługi lakiernicze jest często wyposażone w najlepsze z możliwych sprzętów i preparatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz